Lehká linka, která se třpytí ve slunci a sklouzává mezi stromy na okraji lesa, to je obraz, který bychom chtěli vetknout této nové stanici vysokorychlostní železnice u bran města Jihlavy. Organická forma architektury byla zvolena pro střídmé a štíhlé zastřešení, které probíhá podél železniční estakády a vytváří příjemnou promenádu. Střešní linii vytváří světlíky bazilikálního osvětlení, kterými navádí cestující přes odbavovací halu až k nástupištím vysokorychlostní trati a současně je v místech zastávek městské hromadné dopravy chrání před povětrnostními vlivy.
Obecné empirické pravidlo říká, že váha, cena a uhlíková stopa konstrukce rostou exponenciálně s druhou mocninou jejího rozpětí. Proto jsme se při návrhu soustředili na zmenšení rozponu mostu. Abychom toho dosáhli navrhujeme využít zkosení ortogonální geometrie. Dva štíhlé nosníky budou umístěny diagonálně na každé straně mostovky. Toto uspořádání nám dovoluje snížit rozpon z 200 m na 140 m a zároveň tím vložíme do konstrukce elegantní a originální asymetrii.